Danmark 09!

Har verkligen haft det jätteskoj och jag saknar redan Danmark och båten. Inte för att det hände så mycket, vi var ju trots allt bara i Danmark över dagen, i tre timmar ungefär. Fredrikshamn var inte alls som Göteborg, när vi kom dit var det helt dött. Vart var alla danskarna?? Det var liksom fredag och ingen var ute.. Iofs var klockan bara sju.. Så vi gick upp längs gågatan, tog massa sjuka kort (kolla under så får ni se några ha ha) och letade efter något bra ställe att gå in till. I slutet av gågatan hittade vi en mysig liten bar, satt en svensk där men som var dansk medborgare, Thomas tjötade med henne.. Vi spelade biljard, drack, rökte (k a n n i t ä n k a e r m a n f i c k r ö k a i n o m h u s!) och hade det trevligt. Tillslut kände vi att det var lite väl dött där så vi frågade hon som ägde baren vart man kunde gå. Hon sa något om Fregatten, så vi begav oss dit.. Tja, inte riktigt det vi hoppades på men lite mer ös var det där! Gick fram till baren och beställde en till cider, Somersby, den är så jäkla god!! Thomas beställde Irish coffe, kanske för att vakna upp från fyllan lite?? 

Skrev i förra inlägget att vi var nära på att missa båten, remember? Det var verkligen n ä r a ö g a t vill jag lova! När vi satt på Fregatten kollade jag på klockan och den var ungefär 21.50.. Båten skulle gå 22.30, jag tänkte jag skulle kolla på våra biljetter och det var då jag såg att det stod man var tvungen att cheka in på båten minst 30 min innan avgång!! Panik! Fem minuter gick och jag tjatade att T skulle skynda sig, jäkla fyllo. Ha ha, jag var stressad som fan medan han levde i sin egna lilla fyllevärld hihihi. Äntligen fick jag upp han och vi skyndade oss nerför gågatan.. Jag kan säga er, den var lååång, kändes som den aldrig skulle ta slut.......men tillslut så! Och ni vet den där gångbron som man går upp till för att komma till båten? Den var stängd, ännu mer panik! En som arbetade där sa att vi var tvugna att gå över vägen och gå in någon annanstans? Jag fattade ingenting, vi bara sprang för att vi inte ville missa båten. Vet inte riktigt om dem stänger alla ingångar vid en viss tid men arbetarna som jobbar där "nere på marken" fixade så att vi kom in. Det var då stressen och paniken försvann, tänk er själva, kul att missa båten och inte komma hem? Haha jag hade dött! Äntligen kom vi ombord, ihh! Båten hem var helt galen, jag kunde inte sluta spela på dem förbannade apparaterna, spelberoende på en timme!! Och man kan ju inte sluta när man väl börjat, nästan så man får ringa vakterna och be dem slänga ut en därifrån.... Jag hade växlat in mina sista pengar, nämligen 20 kr och lite danska kr. Vet inte riktigt hur mycket men hade väl 30 kr att spela för? Jag vann hela tiden, 2 kr och 5 kr, hur irriterande är inte det då. Man vill ju vinna myyycket mer.. Och ja, det gjorde jag med tillslut. Snacka om att jag blev glad, fick jackpot kände det som, vann nämligen 50 kr! Spelade typ upp dem med en gång, fortsatte att vinna 2 och 5 kr gaaahh. Sedan vann jag 40 kr yeees! Vann ännu mer, typ 50 kr tror jag.. Och det var då jag slutade, för en stund.. Lämnade spelapparaterna i en timme ungefär men sedan var jag tillbaka hahaha. Satsade 3kr på en maskin, vann 15 kr.. Satsade 3 kr igen, vann 15.. Men dum som jag är så fortsatte jag och turen vände, fick värsta oturen helt plötsligt.. Klockan var nog halv 2 då väktaren kom och stängde av maskierna, tur i oturen. Jag fick iallafall behålla 40 kr av det jag vunnit, yey! Jag borde nog inte åka till Las Vegas iallafall, det hade ju vart helt galet! Och farligt....

Herregud, vad m y c k e t text det blev. Hoppas ni orkar läsa! Om inte, kolla bilderna iallafall :) Nu ska jag snart äta nuuudlar, ikväll vet jag inte vad jag ska göra.. Alexandra vill till Trädgårn men vafan orka gå ut ens? Jag känner mig bara helt otroligt blek, måste solaaaa!! Men det blir nog utgång i slutet iallafall...




Vi begav oss till Stena Line......


Thomas on the motherfucking boat!


Vi började dricka redan vid 4, det kändes rätt skumt. hahaha alkis varning!


Mmmmums min goda drink, som Thomas köpte till mig hiihih..


Hejdå Göööteborg and Sverige!


Supandet fortsatte, jag ser helt fuckad ut på bilden men jag bjuder på det!


Jag och Thomas = helt gaaalet!

På andra sidan.....





Hahahha kan inte sluta skratta.......


Thomas=struts.....hahaha han hittade ett hål!


Vi hittade en snopp mitt i centrala Danmark! (Kolla noga!)


Red barnet? Wtf tänker ni nu. Men det är rädda barnet!! Haha danska=roligt!





Avslutar med denna bilden, hade världens bästa fredag!! ♥ Älskar Danmaark!


Kommentarer

Follow emeliewingardh

Kommentera inlägget här:

Ditt namn tack :) :
Här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0