Uppdatering, helgen.


Fredagen började med en liten shoppingtur, jag och klädaffärer går inte ihop! Var inne på Gina en sväng, köpte ett par mörka jeanslegginssom jag velat ha ett tag nu, så det fick bli ett par sådana. Sedan vandrade jag vidare till Bling, man bara måste älska den affären, blir helt sjuk när man går in i den! Av begär... Ha ha! Provade en svart klänning och en vit, likadana fast olika färger.. Provade även två toppar, rea dessutom! Men hade absolut inte råd med att köpa alla plaggen även om jag ville det, så jag var tvungen och välja, hmm inte min starka sida direkt.. Fast för ett år sedan hade jag säkert tagit alla tre men försöker verkligen och vara lite mer sparsam nu förtiden.. Så jag valde klänningen, har ju trots allt inte så många "festkläder" om jag själv får säga det.. Valde mellan den vita och den svarta, jättesvårt val. Så jag frågade butiksbiträdet vad hon tyckte och hon sa den svarta. Så ja, svart blev det! Den vita kändes lite väl studentaktig så det var ett bra val ändå. Avrunade med att gå till Din Sko, annars brukar jag typ alltid handla på Bianco, tycker inte det är så jättedyrt där faktiskt. Man kan få ett par jättefina skor för 500-hundralappen och dessutom snygga! På Din Sko hittade jag faktiskt ett par snyggingar för 349 spänn, 7 cm klack och inte alls så svåra att gå i.
Senare på kvällen befann jag mig i Kungsbacka, min föredetta hemstad. God i miss it! Först träffade jag Emil på Rumpan bar, Sandy var även med mig där. Satt där ett tag och drack en cider och Sandy drack givetvis vin.. Utanför stod Ella, Sofie och någon mer och väntade så vi gick vidare till Mingel, rätt chill men inte en så lyckad kväll om ni frågar mig. Men man kan inte alltid ha kul... Eller?



Lördagen var betydligt roligare, hade påskmiddag hemma, nästan hela familjen samlad! Förutom pappa. Men men, det var iallafall jag, mamma, brorsan, Tina och Michael. Kan inte önska sig en bättre familj, Tina är som en slags extra mamma och Michael är precis som den pappan man alltid velat ha, men aldrig haft. Tråkigt att det ska vara så men är glad att jag har Tina och Micke i mitt liv även om de är inte är min riktiga "familj". Ibland är blod inte tjockare än vatten....
Det bjöds på väldigt god mat, synd att man blir mätt så fort, hade lätt kunnat äta massa massa påskmat!!
Runt 6 tiden tog jag 11:ans spårvagn ner till Masthuggstorget, skönt att jag inte var tvungen att byta eller något, utan jag kunde ta spårvagnen hela vägen hemifrån mig, det gillar vi!
Väntade ett bra tag på Andreas och Elly, sååå sega. Och lite fulla kanske? Men det får man vara ibland :)
Tillslut när dem kom skulle vi gå direkt till Haket, trodde jag ja! Men Elly var lite för full, stackaren. Så promenerade upp till Ica för att köpa något att äta till födelsedagsbarnet.. Det blev en bagel, stenhård dessutom var den. Mums!
Elly hann nog nyktra till lite, så begav oss till Haket ( en krog för alla er som inte vet ) där deras vänner väntade på oss.
Fyfan säger jag bara, ska inte vara taskig egentligen, men vilket skabb den ena var. Ursäkta mig Elly! Men jag var nog inte den enda som tyckte det heller. Iallafall, hon var tydligen lesbisk?! No offence till alla lesbiska/ bisexuella människor, men denna tjejen hade inget hyffs, whatsoever.. Man kan inte bete sig hur som helst, jag blev lite irriterad faktiskt. Först stod hon och strulade med sin "tjej" eller vad hon nu var. Sedan gav hon sig på Elly och tafsa på henne och vad hon nu gjorde, inte undra på att Andreas blev arg. ( Andreas är alltså Ellys pojkvän ) Blev lite bråk mellan dem två för att det den lesbiska tjejen gjorde och jovisst, klart man ska säga ifrån men det är inte alltid så enkelt för vissa. Så jag försökte givetvis sluta "fred" mellan Andreas och Elly, trots allt han borde ju vara mer arg på den lesbiska tjejen, än att ge sig på sin tjej som inte gjort något, förutom att inte säga ifrån då, men som sagt alla kanske inte har den styrkan ibland..
Var lite sura miner men det löste sig ganska fort, som tur var.. Man måste bara respektera att andra människor har pojkvän/ flickvän, även om man är lesbisk och stöter på en annan tjej, som har kille är det fan inte okej! Sen kanske man kan tänka men vadå, det är väl inget farligt att en tjej kysser en tjej, för det är ju i princip vad alla tjejer gör. Tjaa hon lesbiska verkade ju tycka det var okej. Hon fattade ju ingenting, även om både Andreas och Elly sa ifrån. Åh, tröga människa!! Sedan började hon även stöta på mig, helt ärligt har aldrig blivit mer äcklad i mitt liv. Inte det att jag tycker lesbiska tjejer är äckliga, men tro mig, hon var verkligen groose! Blev minst sagt förvånad när det kom någon bakifrån och började hålla om mig. Wtf tänkte jag?! Då såg jag att det var hon, frågade vad hon höll på med!! Hade inte ens hälsat på människan, vad är hennes problem? Hmm.. Sedan sa hon, "men vadå är vi inte ett bra lesbiskt par"? Jag svarade med: "jag är inte lagd åt det hållet". Tänkte för mig själv, om jag varit det så hade jag verkligen inte valt dig iallafall. Då svarade hon: "men vi kan ju låtsas". Jag bara. " Eh?!"
Orkade helt ärligt inte bråka, fast hade god lust med att slå till henne eller något för jag blev lite arg, men inte tillräckligt arg. Som tur var så släppte hon taget när hon fattade jag inte var intresserad!

Ne nog om detta nu! Vi drog rätt så tidigt ifrån Haket, inte världens bästa ställe direkt. Dit går man inte igen, inte jag iallafall. Det enda som lockade mig dit var att jag hörde dem hade billig öl och sådant där, och billiga shots. Vilket inte alls stämde? Jovisst man fick en shot för 20 spänn, men 2cl bara. Får ju minst köpa 4 st för att bli lite lullig, nejtack.. Får helt enkelt gå till Systemet och handla lite, det är ju trots allt mycket billigare än krogen. Kanske gå på privatfester i fortsättningen? Eller nae, där håller bara alla fjortisar till. Haha!
Lördagen slutade trots allt bättre än den började, fick oss några roliga skratt inne på Mcdonalds. Vi träffade nämligen en jätte jättefull kille, han satte sig brevid oss. Tidigare under dagen hade han varit på IFK-Djurgården matchen och han var från Västerås tydligen. Då kan man ju tro han hejade på Djurgården men tydligen inte? Skum kille vilket som. Gjorde narr av honom som fan, bara för han var så packad. Skämde ut honom totalt också men han fattade ingenting. Han raggade dessutom på Elly och hon lurade honom att de var tillsammans typ. Och ja, det gick han på också. Har inte skrattat så mycket på ett bra tag, kul var det!


Förutom att det är Ellys födelsedag idag, så är det även våran ett årsdag. Alltså ett år sen vi träffades och blev vänner!
Det har vi mormor och tacka för ( internskämt ) ! Ha ha..

                   

Hittade ett par gamla bilder på oss från 2008!


Hade kunnat skriva massa mer, men detta får räcka för idag.
PUSSKRAM.

Kommentarer

Follow emeliewingardh

Kommentera inlägget här:

Ditt namn tack :) :
Här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0